sâmbătă, 12 martie 2011

Unelte pentru modelarea sinelui

Dintre toate modalitatile prin care putem evolua, schimbarea reprezinta cel mai puternic catalizator. Ea poate fi inconstienta, de tip pasiv (in urma unor evenimente care ne-au afectat si ne dau de gandit)- sau constienta -atunci cand este intentionata.
A te schimba constient presupune a renunta la orgoliu, la obiceiurile proaste, la instictele autodistructive,  pana intr-acolo incat sa lasi sa se manifeste doar esenta ta pura si divina. Este o munca ce seamana cu realizarea unei sculpturi. Incet, cu grija, si multa rabdare, trebuie inlaturate toate straturile care ascund frumusetea sufletului tau. Pentru aceasta avem nevoie de unelte. Fara dalta potrivita, munca e in zadar. Care sunt deci uneltele necesare pentru a ne desavarsi ?
In primul rand, constientizarea. Doar prin constientizarea propriilor tendinte si reactii ne putem corecta. Cum devin constient? Prin observare detasata. Ma vad pur si simplu pe mine in anumite situatii si imi observ reactiile care se repeta. 
In al doilea rand, intentia. Intentionez sa ma schimb, si proiectez aceasta intentie in toate aspectele vietii mele. (Acest pas ar trebui sa vina din inima, si nu pentru ca asa am fost sfatuiti.)
In al treilea rand, perseverenta, exercitiul. Daca nu imi 'iese' natural actul iertarii, al smereniei, al altruismului, voi exersa pana cand totul va deveni obisnuinta. Voi merge acolo unde este nevoie de ajutorul meu, fara sa cer nimic in schimb. Voi discuta cu persoanele care imi sunt antipatice, ca sa imi inving prejudecatile. Voi  practica recunostinta si voi renunta la victimizare.  La inceput poate parea artificial, dar atata timp cat intentia mea este pura, si imi doresc cu adevarat sa ma schimb in bine, totul va deveni din ce in ce mai firesc.
Sunt putini aceia care pot fi smeriti si iertatori in mod instinctiv. Pentru majoritatea oamenilor este nevoie de un efort, pentru a iesi din tiparele societatii in care traim, unde sunt incurajate competitia, egoismul, neincrederea si intoleranta .Din pacate ele au devenit atat de mult o parte din noi, incat trebuie uneori un efort supra-omenesc pentru a le depasi.
O alta unealta este increderea in sine. A nu se confunda cu inconstienta si mandria nemasurata. Dar increderea in sine este esentiala. Toti facem greseli - important este sa le constientizam si sa incercam sa reparam sau sa compensam raul facut -fata de noi insine sau fata de altii. Fara incredere in  propria capacitate de a ne reveni si de a merge mai departe pe un nou drum, totul se naruie. Cum pot cere altora sa creada in mine daca eu nu pot face asta?
Si, in cele din urma, aveti rabdare cu voi insiva, si cu cei din jur. Exista un ritm in tot ce ne inconjoara, si exista un moment cand trebuie plantate semintele, un moment cand trebuie udate, si un altul cand trebuie culese roadele. Traim intr-un timp liniar deci vom vedea rezultatul eforturilor noastre in etape. Aveti rabdare cu voi insiva si cu Universul, si nu grabiti inutil lucrurile. Totul se va intampla in ritmul cel mai benefic pentru voi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu